Spring naar inhoud

MH17

Ik was net in Nederland toen de MH17 werd neergeschoten en de ramp hield me bezig omdat ik een paar weken later met ongeveer net zo'n vliegtuig naar Indonesië zou vliegen.
De ramp was overal in het nieuws en hoewel ik me in principe ver houdt van 'het nieuws' kon ik er niet omheen en begon de verbazing ook bij mij.
'Ook bij mij' omdat het duidelijk was dat er veel mensen waren die allerlei vraagtekens hadden bij de officiële versie van het gebeuren dat er per vergissing een raket van de grond was afgeschoten.
Er waren foto's van grote kogelgaten in de romp en die foto's verdwenen vervolgens van de internetsites die ze publiceerden. Een van de sites die ik wel eens bezoek klaagde er openlijk over dat er zonder toestemming foto's van hun site werden afgehaald door onbekenden. En niet willekeurig natuurlijk. Duidelijk censuur van de staat omdat er behalve 'de staat' niemand zo maar op hun site kon komen.
En waarom waren er geen satellietbeelden. Er kwam ook maar geen uitslag van de zwarte doos, er waren geen bandopnamen van gesprekken in of met het vliegtuig.
Een vriend, Peter, schreef heel terecht op facebook (ik citeer hem hopelijk correct uit mijn geheugen) : “We worden geregeerd door leugenaars en bedriegers.”

Maar hoe het dan echt zit, dat wordt moeilijk uitzoeken en het dagelijkse leven eist de aandacht weer op.
Tot ik dan opeens dat interview tegenkwam op internet met een Duitse ex-piloot, technicus en schrijver. Hij heeft een grote vliegervaring en is bijzonder goed op de hoogte van het ongeluk en de politiek die er omheen speelt.
Ik had graag zijn naam en de link hier vermeld maar toen ik daarnet naar het internet ging kon ik het interview niet meer vinden. Dan naar Facebook waar ik de link in eerste instantie vond: link weg.....
Ik kan het haast niet geloven en ga verschillende malen kijken en ook de stad in om vanuit een internetcafé de site en Facebook te bezoeken. Maar weg is weg.

Een vriendin zegt dat er ook op haar Blackberry Messenger vaak berichten staan die spectaculair zijn en dat die de dag erna weg zijn. Meestal vanwege beroemdheden en hun seksuele uitspattingen maar ook gezondheid (zoals dingen die de voedingsindustrie niet welgevallig zijn) of politiek.
Dat wist ik al maar nu het eigen ervaring is wordt het beklemmend. Nog schokkender is de gedachte dat die beperking van het nieuws niet kan bestaan zonder medewerking van allerlei hoofdredacteuren die van alles tegenhouden. Dat is wat ik vroeger vaker hoorde uit de journalistieke wereld. Dit kan niet, dat kan niet, dit moet er uit, dat moet er uit. En dan is er nog de zelfselectie. Journalisten zien om zich heen wat wel en wat niet kan (in dat geval ontslag) dus passen zich aan...

Het interview met de Duitse piloot was een openbaring voor me. Normaal zou ik heel sceptisch blijven maar in de loop der tijd heb ik geleerd dat, na gedegen onderzoek vaker (niet altijd) blijkt dat er veel meer aan de hand is dan we te horen krijgen. Zo was ik eerst totaal verbaasd dat mensen zeiden dat het instorten van de Twin Towers niet door terroristen was gebeurd maar door de regering van de VS zelf. Maar na veel erover gelezen en op internet gezien te hebben moet ik toegeven dat dat een betere verklaring voor de feiten geeft dan de terroristen hypothese.
Ook op andere gebieden vertrouw ik de Amerikaanse regering voor geen cent meer. Duidelijke voorbeelden zijn de openbaringen van binnenuit van de grootscheepse spionage binnen zowat alle internet diensten en de cover-up van het ufo-gebeuren.
Als ik zeg 'Amerikaanse regering' dan bedoel ik ook de schaduw regering van de VS die zonder dat de regering daar vat op heeft een eigen agenda heeft waarin menselijke levens niet meer tellen.

Uit ervaring sta ik dus open voor een heel andere verklaring van de feiten dan die we uit de officiële bronnen te horen krijgen. Vandaar dat dit interview me interesseerde, zeker na wat ik al aan vragen had over de cover up van de MH17.

De ex-piloot begint met te zeggen dat snelle verklaringen van wie het heeft gedaan (de seperatisten met Russische wapens, dus indirect de Russen), zonder gedegen onderzoek, altijd verdacht zijn. Hij vertelt verder dat dankzij internet al snel duidelijk werd dat de officiële verklaringen niet klopten. Dat we voorgelogen werden. Dat zorgde voor uitgebreid 'alternatief' onderzoek. Hij somt vervolgens een hele serie aanwijzingen op dat het vliegtuig gewoon vanuit de lucht bewust is neergeschoten.

Allereerst zou een luchtafweerraket vanaf de grond een spoor van rook/condens hebben achtergelaten dat 10 tot 15 minuten lang zichtbaar is. Verder zou die raket door de geluidsbarrière gaan en een grote knal laten horen. Van beide zaken is niets gemeld. Ook zou zo'n raket, als hij explodeert uit elkaar spatten in stukken van ongeveer een centimeter of kleiner. Of de foto's was achter te zien dat er veel grotere projectielen, van o.a. 3 cm de romp zijn ingegaan, aan de vorm te zien kogelgaten.
Verder is de cockpit zo'n 25 km van de romp gevonden wat er op wijst dat het vliegtuig niet in zijn geheel geëxplodeerd is door een raket maar in tweeën geschoten. Een klein deel, de cockpit, viel vrij snel recht naar de grond en het andere deel, met de vleugels, zweefde of beter 'dwarrelde' nog een tijdje verder.
Ook blijkt dat deze vlucht een afwijkende koers vloog van de eerdere vluchten op die lijn. Normaal gesproken zou het niet boven het oorlogsgebied zijn uitgekomen. Waarom? Zodat het op een oorlogsincident zou lijken.

En dan komt de hamvraag: door wie en waarom wordt een vliegtuig met civiele passagiers uit de lucht geschoten. Voor de piloot is het duidelijk hoewel hij het indirect zegt: Sinds lange tijd gaat het economisch slecht met de VS en sinds Poetin aan het bewind is gaat het steeds beter met Rusland. De VS mikte met deze enscenering de woede van de Europese landen op te wekken ten aanzien van Rusland, wat ook ten dele gelukt is, zodat we allerlei economische sancties aan Rusland zouden opleggen (waarmee we overigens ook ons zelf hebben) Gevolg: Rusland verzwakt en wellicht ook Europa en de VS komt sterker uit de gebeurtenissen te voorschijn. Een nog meer beklemmende reden zou kunnen zijn dat Europa naar een oorlog met Rusland gestuurd wordt wat voor de Amerikanen een grote wapenverkoop zou opleveren.

De piloot, die er een uitgebreid artikel over geschreven heeft dat wellicht nog te vinden is op internet, zegt ook ergens dat er onlangs een rapport van Russische ingenieurs is verschenen dat vrijwel tot dezelfde (technische) conclusies komt. Wellicht is dat nog wel te vinden.

Het wordt tijd dat iedereen dit soort dingen weet. Dan pas kan er wat veranderen. Men noemt dat ook wel bewustwording of wakker worden. Leuk is het niet maar wemoeten wel als we de mens oftewel onze kinderen een toekomst willen geven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.